نگرانی سرمایه گذاران هتل از خروج احتمالی انگلستان از اتحادیه اروپا

اخبار گردشگری: دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

نگرانی سرمایه گذاران هتل از خروج احتمالی انگلستان از اتحادیه اروپاخروج احتمالی انگلستان از اتحادیه اروپا با واکنش منفی سرمایه گذاران و هتلداران این کشور روبرو شد. به گزارش گروه مدیریت ایده های گردشگری به نقل از بازار هتل، در حالی که کمتر از چند روز تا همه پرسی طرح خروج یا ابقای انگلستان در اتحادیه اروپا موسوم به Brexit وقت باقی است، سرمایه گذاران و هتلداران این کشور در یک نظرسنجی با ۹۵ درصد رای “نه”، واکنش تندی به آن نشان دادند.

موضوع خروج انگلستان از اتحادیه اروپا که این روزها نقل محافل خبر و به ویژه اقتصادی است، نگرانی های بسیاری را برای سرمایه گذاران به همراه داشته است چرا که پیش از این، موضوعاتی چون انتخابات ریاست جمهوری امریکا و خطر تروریسم سبب شده بود تا سطح سرمایه گذاری ها در صنعت هتل جهان در سه ماهه نخست امسال تا میزان ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افت داشته باشد و به رقم ۱۱ میلیارد یورو برسد.

از همین روی شرکت مطالعاتی و مشاوره ای HVS در دومین همایش سالیانه ارتباطات بازار از حاضران که ۸۰ نفر از سرمایه گذاران و هتلداران انگلستان بودند، یک نظرسنجی به عمل آورد که نتیجه آن رای “نه” ۹۵ درصدی ایشان به طرح Brexit بود.عمده نگرانی هتلداران در این باره به بروز محدودیت های مهاجرت و کار در انگلستان در صورت خروج از اتحادیه اروپا بر می گردد که در این صورت آنان نخواهند توانست براحتی نیروی کار مورد نیاز خود را بدست آورند.

چارلز هیومن – مدیرعامل شرکت HVS درباره نتیجه نظرسنجی می گوید: احساس غالب هتلداران، نگرانی از وضعیت آینده این کشور در صورت خروج از اتحادیه اروپاست که می تواند روند امیدبخش سرمایه گذاری در این صنعت را که طی سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ نزدیک به ۴۰ درصد رشد داشته را متزلزل کند. این در حالی است که در همین مدت سرمایه گذاری های غیرهتلی تنها ۲۶ درصد افزایش داشت.

در سال ۲۰۱۵، در حالی که سطح معاملات و سرمایه گذاری ها در صنعت هتل جهان با ۶۱ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۴ رقم ۷۳ میلیارد یورو گزارش شد، مجموع سرمایه گذاری ها در صنعت هتل اروپا به رقم ۲۵ میلیارد یورو رسید، حال آنکه این میزان در سال ۲۰۱۴ رقمی درحدود ۱۴.۴ میلیارد یورو بود.

هیومن با اشاره به این مطلب می افزاید: در حالی که نزدیک به ۴۳ درصد شرکت ها و موسسات سرمایه گذاری و مدیریتی هتل در اروپا قرار دارد اما همچنان بیش ترین سرمایه گذاری ها در قاره آسیا در حال انجام است. قاره کهن در حدفاصل سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ یک جهش خیره کننده ۱۲۶۲ درصدی در جذب سرمایه داشت که در راس آن منطقه خاورمیانه بود که رشد ۸۷ درصدی را تجربه کرد.

طرح خروج احتمالی انگلستان از اتحادیه اروپا در شرایطی بازار سرمایه گذاری لندن را تحت تاثیر قرار داده که این شهر پس از نیویورک، دومین بازار محبوب سرمایه گذاران هتل در جهان و بالاتر از شهرهایی همچون لس آنجلس، هنگ کنگ و پاریس قرار دارد.